معرفی بهترین شامپو برای خلاصی از شر شپش

معرفی بهترین شامپو برای خلاصی از شر شپش

اگر بعد از کوتاه‌کردن مو یا استفاده مکرر از روش‌های سنتی و خانگی، باز هم آثاری از رشک و شپش در سرتان دیده می‌شود، تنها راه چاره، شامپو ضد شپش است. این شامپوها با فرمولاسیون ویژه‌ای که دارند، در زمان بسیار کم و با سرعت بالایی، شپش‌ها را نابود و رشک‌ها را خشک می‌کنند. اگر اطلاع چندانی از سازوکار و حتی اسامی شامپوهای ضد شپش ندارید، مطالعه این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

سازوکار شامپو ضد شپش چگونه است؟

قبل ‌از این‌‌که به معرفی شامپوهای ضد شپش بپردازیم، بهتر است شما را با سازوکار این شامپوها آشنا کنیم. شامپوهای ضد شپش با ترکیبات طبیعی یا شیمیایی به‌طور اختصاصی برای نابودی شپش‌ و رشک‌ها که همان تخم شپش هستند، ساخته شده‌اند.

خلاف تصور عموم، این شامپوها سمی نیستند و تنها با ایجاد اختلال در سیستم عصبی و خفگی شپش‌ها، منجر به نابودی آن‌ها می‌شوند. همچنین بهترین شامپوهای ضد شپش، از چسبیده‌شدن رشک‌ها به مو نیز جلوگیری می‌کنند.

انواع شامپو ضد شپش کدام‌اند؟

شامپوهای ضد شپش براساس این‌‌که از چه موادی برای ازبین‌بردن شپش‌ها تشکیل‌شده‌اند، در ۲ نوع طبیعی و شیمیایی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه توضیحات مختصری درباره هر نوع آورده‌ایم.

شامپوهای ضد شپش شیمیایی

این شامپوها با بهره‌گیری از مواد شیمیایی تاثیرگذار، در چرخه زندگی شپش‌ها مانند پرمترین، پیرترین و مالاتیون در زمان بسیار کمی و نهایتا با ۲ بار استفاده منجر به نابودی کامل شپش‌ها و تخم آن‌ها می‌شوند. البته بدانید که مواد موجود در این شامپوها ممکن است برای کودکان زیر ۲ سال و زنان باردار مضر باشد.

درصورتی‌ که بعد از استفاده از این شامپوها دچار خارش یا تحریک موی سر شدید، نگران نشوید، چراکه این‌ها از عوارض کوتاه‌مدت شامپو ضد شپش شیمیایی است. اگر تصمیم به خرید و استفاده از شامپوهای شیمیایی ضد شپش گرفته‌اید، حتما بروشور داخل جعبه آن را مطالعه کنید.

شامپوهای ضد شپش طبیعی

این شامپوها خلاف انواع شیمیایی، از مواد طبیعی مانند روغن درخت چای، اسطوخودوس، روغن سیر و دیگر عصاره‌هایی با خواص مشابه تشکیل شده‌اند. تاثیرگذاری شامپوهای ضد شپش طبیعی در دوره و بازه‌زمانی طولانی‌تری دیده می‌شود‌، اما هیچ‌گونه ضرر یا حساسیت و تحریک‌ پوستی برای افراد ایجاد نمی‌کنند.

در بخش‌های بعدی این مطلب نمونه‌های پرفروش و رایج شامپوهای ضد شپش ایرانی و خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

شامپو ضد شپش سریتا مدل لایس فری

شامپو ضد شپش

شامپو سریتا یکی از محصولاتی است که تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای در نابودی شپش‌ها دارد. کمپانی سریتا همواره درحال تولید محصولات مراقبت از پوست و مو است. این شامپو با مواد و ترکیبات گیاهی اختصاصی، با هدف ازبین‌بردن شپش‌ها و پایان‌دادن به چرخه زندگی آن‌ها در سر تولید و عرضه می‌شود‌. شامپو سریتا با حجم ۹۵ میلی‌لیتر بسته‌بندی شده است.

شامپو ضد شپش ساینوکر

یکی از بهترین شامپوهای گیاهی ضد شپش خارجی در بازار، ساینوکر است. عصاره چای و رزماری در این شامپو نقش بسیار موثری در نابودی شپش‌ها، لارو، ساس و حتی رشک‌های چسبیده به موی سر دارند. علاوه‌بر این، شامپو ساینوکر نرم‌کننده و ضدالتهاب نیز است که باعث بهبودی خارش و تورم‌های ناشی ‌از گزش شپش‌ها می‌شود‌.

کافی‌است این شامپو ۱۰ دقیقه روی موی سر بماند و بعداز آن با شانه‌کردن، تمامی شپش‌ها و رشک‌ها از مو جدا می‌شوند. شامپو ساینوکر در بسته‌بندی ۲۰۰ میلی‌لیتری عرضه شده که با توجه به مقدار مصرف در هر مرتبه، می‌توان از آن برای ۳ یا ۴ نفر استفاده کرد.

شامپو ضد شپش نیکسترین ۱درصد پرمترین

این شامپو یکی از ارزان‌ترین محصولات ضد شپش در بازار است. این محصول ایرانی تاثیرگذاری ضعیف‌تری نسبت به دیگر شامپوها دارد و در حجم ۶۰ میلی‌لیتر عرضه شده است. با این‌حال نباید فراموش کرد که خرید آن، موجب پشیمانی‌تان نخواهد شد.

شامپو ضد شپش هربکس مدل Head Lice Repellent

شامپو ضد شپش

شامپو هربکس یک محصول ایرانی و بسیار موثر در نابودی شپش ها و رشک‌های آن‌ها است‌. این محصول از سازمان غذا و دارو، مجوز تولید دارد و هیچ آسیبی به پوست و موی سر وارد نمی‌کند.

شامپو گیاهی ضد شپش هربکس حاوی روغن درخت چای است. این روغن نقش موثری در درمان التهاب و جلوگیری از عفونت و رشد میکروب‌ها در محل گزش شپش دارد. علاوه‌بر آن روغن سنبل هندی و عصاره پیرتروم در این شامپو باعث نابودی شپش‌ها و رشک آن‌ها، رفع آلودگی‌های سر و درمان خارش می‌شوند.

همچنین شامپو هربکس حاوی عصاره‌های تاناسیتوم، رزماری، دارچین و ترخون است که در بسته‌بندی‌های ۲۵۰ میلی‌لیتری تولید و عرضه می‌شود‌.

محلول ضد شپش نایلیس

اگر در دوران بارداری یا شیردهی به‌سر می‌برید، بهترین محلول برای رفع کامل شپش و رشک، نایلیس است. این محلول با داشتن ترکیبات گیاهی، همراه با شانه مخصوص شپش عرضه می‌شود. در فرمولاسیون نایلیس، هیچ ترکیب شیمیایی و سمی وجود ندارد.

پک ضد شپش استتیک التا مدل ۱۰۰۳

در ادامه معرفی انواع شامپو ضد شپش، جا دارد محصولی را به شما معرفی کنیم که در کنار محلول ضد شپش برای موی سر، حاوی اسپری شپش‌کش نیز است‌. شپش علاوه‌بر موی سر، ممکن است در لابه‌لای پرزهای پتو، تشک، بالشت و لباس‌ها نیز تخم‌گذاری کرده باشد.

با این اسپری می‌توانید تمامی اشیا اطراف‌تان را از شپش و تخم آن پاک‌سازی کنید. در بسته‌بندی این محصول، یک شانه مخصوص با دندانه‌های بسیار ریز برای جداسازی رشک و شپش از موی سر نیز وجود دارد.

در یک کلام می‌توان گفت با خرید این پک از هرگونه محصول دیگری برای ازبین‌بردن شپش بی‌نیاز می‌شوید. نکته مهم در رابطه‌با این محصول این است که کودکان زیر ۶ ماه و زنان باردار نباید از شامپو استتیک التا استفاده کنند‌.

شامپو ضد شپش را از کجا بخریم؟

برای خرید انواع شامپوهای ضد شپش که در این مقاله معرفی شدند، می‌توانید بدون دردسر و بیرون‌رفتن از منزل و تنها با چند کلیک ساده از سایت دیجی‌کالا کمک بگیرید. در این مجموعه تمامی شامپوها، با تاریخ انقضای معتبر و ضمانت سلامت فیزیکی عرضه می‌شوند‌.

طبق تحقیقات، شپش‌ها هر ۱۴ تا ۱۸ ساعت تخم‌گذاری می‌کنند و هر تخم بعد از ۳ روز شپش جدیدی تولید می‌کند‌. بنابراین، وقت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر اقدام به‌ خرید شامپو‌های ضد شپش کنید.

جمع‌بندی

استفاده از شامپو ضد شپش یک راه‌کار قطعی جهت نابودی کامل شپش و رشک آن‌هاست‌. این شامپوها که در انواع طبیعی و شیمیایی وجود دارند، مانند سریتا، هربکس، ساینوکر، نایلیس و التا در کم‌ترین زمان ممکن، چرخه زندگی شپش و رشک‌ها را خاتمه می‌دهند‌. برای اطلاع از قیمت شامپو‌های ضد شپش، خرید و دریافت آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌توانید به سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید.

/ پایان رپورتاژ آگهی

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده