انشا در مورد مهارت و توانایی نه گفتن برای تمامی پایه ها

انشا زیبا و خواندنی در مورد توانایی نه گفتن برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره توانایی نه گفتن
انشا درباره توانایی نه گفتن

گاهی پیش می آید که خواسته و نیاز شخصی را که از ما خواسته ای دارد را نمی توانیم برآورده کنیم اما چون توانایی نه گفتن نداریم خودمان را در سختی و فشار قرار می دهیم و تمام تلاشمان را می کنیم که کاری را که برخلاف میلمان است انجام دهیم.

این کار خیلی اشتباه است و ممکن است آسیب های بسیار زیادی بر ما وارد کند، به همین خاطر ما باید توانایی نه گفتن را در خودمان تقویت کنیم و هر زمان که کاری بر خلاف میلمان است و علاقه ای به انجام آن نداریم به راحتی بگوییم نه.

گاهی اوقات کلمه نه و یا بله می تواند کل مسیر زندگی ما را تغییر دهید، گاهی ممکن است پیشنهاد رفتن به یک مسیر اشتباه به ما شود در این شرایط ما باید کاملا عقلانی تصمیم بگیریم و اگر نیاز است به راحتی نه بگوییم به همین خاطر است که نه گفتن توانایی و مهارت می خواهد.

این که ما به درستی تشخیص دهیم که در چه موقعیتی باید بله بگوییم و در چه موقعیتی باید نه بگوییم مهارت و توانایی می خواهد؛ توانایی نه گفتن معمولا در اکثر افراد بسیار کم است و اکثر افراد توانایی این را ندارند که به راحتی به دیگران نه بگویند.

افرادی که توانایی نه گفتن ندارند معمولا مشکلات و آسیب های بسیار زیادی را برای خود به وجود می آوردند و زندگی راحتی نخواهند داشت چرا که در مقابل دیگران ضعف دارند و همواره در حال انجام کار هایی هستند که باب میلشان نیست.

به همین خاطر همه ما انسان ها باید توانایی نه گفتن را در خودمان تقویت کنیم و تقویت نه گفتن نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد و اتفاقی نیست که یک شبه بتوان آن را تغییر داد.

گاهی ممکن است کسی ما را به انجام یک کار خلاف دعوت کند و ما اگر توانایی نه گفتن نداشته باشیم شاید در آن مسیر او را همراهی کنیم و اگر ما آن را بپذیریم آسیب های بسیار جدی و خطرناکی را برای خود آفریده ایم که ممکن است ما را به طور کامل در مسیری اشتباه قرار دهد و زندگیمان را نابود کند.

گاهی ممکن است که در شرایط تصمیم گیری نتوانیم تشخیص دهیم که آن کار به ضررمان است یا به نفعمان و بین نه گفتن و آره گفتن در دوراهی قرار بگیریم در چنین شرایطی برای گرفتن یک تصمیم درست بهتر است که با اعضای خانواده و یا یک دوست خوب مشورت کنیم سپس تصمیم بگیریم.

در لحظه نه گفتن نباید به این فکر کنیم که ممکن است آن شخص ناراحت شود، ما اول باید شرایط خودمان را در نظر بگیریم و اگر توانایی انجام آن کار را نداریم یا می دانیم که به ضررمان است در کمال ادب و احترام بگوییم نه و اگر آن شخص آدم منطقی باشد از ما ناراحت نخواهد شد و به تصمیم ما احترام می گذارد.

توانایی نه گفتن یکی از مهم ترین توانایی های است که همه ما انسان ها باید آن را در خودمان تقویت کنیم چرا که بسیار زیاد در مسیر زندگی ما تاثیر گزار است و مهم.

 

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده