انشا درباره ظهر تابستان (زیبا و دلنشین)

انشا زیبا و خواندنی در مورد ظهر تابستان برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد ظهر تابستان
انشا در مورد ظهر تابستان

من فصل تابستان را از تمام فصل ها بیشتر دوست دارم حتی با وجود گرمای بسیار زیادش چرا که فقط در فصل تابستان می توانم هر چه قدر که دلم می خواهد استراحت و یا تفریح کنم بدون اینکه دقدقه درس و مدرسه را داشته باشم.

عاشق ظهرهای تابستان هستم که در کنار خانواده ام زیر باد کولر می نشینیم و نهار آب دوغ خیار خوشمزه ای که در آن پر از یخ است را  می خوریم و با وجود آفتاب و نور زیبایی که داخل خانه مان می افتد اما خنکی کولر اجازه نمی دهد که گرمای ظهر تابستان اذیتمان کند.

زمانی که خانواده ام مشغول استراحت می شوند و من به آرامی گیلاس های قرمز و شلیل های خوشمزه را بر می دارم و مشغول خوردن آن ها می شوم و همزمان از پشت پنجره اتاقم به تماشای بیرون می نشینم تا زمانی که ظهر طولانی تابستان به پایان برسد و من بتوانم با دوستانم در کوچه مان مشغول به بازی شوم هم برایم دوست داشتنی و دلشین است.

بخاطر گرمای هوا هیچ کس در کوچه دیده نمی شود و حتی یک عابر هم رد نمی شود و این بیشتر حوصله ام را سر می برد، اینکه هیچکس در کوچه نیست و هیچ صدایی به گوش نمی رسد و همه چیز در سکوت و آرامش است نشان از یک ظهر تابستانی گرم و سوزان است.

خورشید در ظهرهای تابستان واقعا سوزان و گرم است و بیرون بودن از خانه طاقت و جان آدم را می گیرد اما من آن را دوست دارم و برایم یادآور خاطرات شیرین تعطیلات تابستانی است.

دوست دارم هرچه زودتر بتوانم بیرون بروم و با دوستانم یک بستنی خوشمزه بخورم چرا که تنها چیزی که در گرمای تابستان به جان و تن آدم می چسبد خوردن چیز های خنکی مانند بستنی است و من برای خوردن آن دیگر دل در دلم نمی ماند.

اما گاهی دلم برای پدرم و تمام کسانی که مجبور هستند در ظهر تابستان زیر آفتاب سوزان کار کنند و زحمت بکشند می سوزد و در دلم دعا می کنم که ای کاش خورشید گرمای کمتری از خود ساطع کند و خداوند به پدرم و تمام مردان و پدران زحمت کشی که در تابستان و گرما زیر آفتاب کار می کنند سلامتی و طاقت بسیار زیاد بدهد.

شاید ظهر تابستان برای منی که از پشت پنجره اتاقم در حالی که باد کولر در حال خنک کردنم است و هر وقت هم که اراده کنم می توانم لیوان آب خنکی را سر بکشم دوست داشتنی و جذاب است و برای کسانی که بیرون از خانه زیر نور آفتاب کار می کنند عذاب آور باشد.

اما در کل تمام فصل های خداوند زیبا و دل نشین هستند و هر کدام یک فایده ای برای این زمین و ما انسان ها دارند و ظهر تابستان هم زیبایی های خودش را دارد و من فکر می کنم همه آدم ها حال و هوای ظهر تابستان را دوست داشته باشند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده