انشا در مورد سعدی شیرازی برای دانش آموزان تمامی پایه ها

انشا زیبا و خواندنی در مورد سعدی شیرازی برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره سعدی شیرازی
انشا درباره سعدی شیرازی

آرامگاه سعدی از مکان هایی است که هر کسی با سفر به شیراز از آن دیدن می کند و در ایران و حتی در جهان کسی نیست که این عارف و شاعر بزرگ و بلند آوازه را نشناسد.

شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی که به آن استاد سخن و یا شیخ عجل هم می گویند یکی از شاعران و عارفان قرن هفتم است که در شیراز شهر عشق و ادب و مهربانی متولد شده است و در این شهر زیسته است.

سعدی در نوجوانی برای تحصیل  و کسب علم و دانش به بغداد سفر کرده است و در نظامیه بغداد که مانند دانشگاه های امروزی است تحصیل کرده است و سپس مجدد به شهر شیراز برگشته است.

سعدی یکی از افتخارات زبان و ادبیات فارسی است و ایرانیان و فارسی زبانان برای او احترام زیادی قائل هستند و بر هر ایرانی واجب است که این بزرگ مرد و اشعار گران قدر او را بشناسد و با آثار او آشنایی داشته باشد.

آثار بزرگ او گلستان و بوستان است که هنوز هم بعد از گذشت قرن ها در دانشگاه ها و مدارس تدریس می شوند و حکایت های جذاب گلستان و اشعار دل نشین بوستان هنوز هم از بهترین منابع ادبیات فارسی هستند.

یکی از اشعار معروف سعدی که درباره همبستگی و همدردی با هم نوعان است سر در سازمان ملل حک شده است، سعدی آنچنان اشعار زیبا و دل نشینی در توصیف خداوند سروده است که آدمی را متحیر می کند و اشعار عاشقانه آن به آدم این حس را می دهد که او عاشق ترین آدمی بوده است که تا به امروز بر روی زمین بوده است.

سعدی مردی صریح گویی بوده است که درباره موضوعات مختلف حکایات و اشعار دارد و هر کدام از این حکایات و اشعار درسی بزرگ با خود به همراه دارند که بر ما واجب است آن ها را بیاموزیم.

سعدی علاوه بر علم زبان و ادبیات فارسی علوم قرانی را هم از بر بوده است و با تمام احادیث و علوم قرانی آشنا بوده است و ارتباط قوی و محکمی با پروردگار داشته است و اشعار زیادی هم در باب مناجات و حمد و ستایش خداوند دارد.

این مرد بزرگ و خوش آوازه کمک بسیار زیادی به زبان فارسی و ادبیات فاسی ایران کرده است و ما ایرانی ها باید قدردان این استاد سخن باشیم و نام و آوازه آن را همیشه زنده نگه داریم و اجازه ندهیم که نام او از یاد و خاطره ایران و حتی کل جهان پاک شود.

در ایران روز اول اردیبهشت که روز آغاز نگارش گلستان توسط مرکز سعدی شناسی ایران است روز سعدی نام گزاری شده است و در سال 1389 در اجلاس شاعران جهان در شیراز روز اول اردبیهشت توسط نهاد های خارجی و داخلی به طور رسمی به عنوان روز سعدی نامگذاری شد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده