انشای زیبا و کوتاه در مورد هوش

انشا زیبا و خواندنی در مورد هوش برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا کوتاه در مورد هوش
انشا کوتاه در مورد هوش

هوش یکی از ویژگی های خاصی است که در تمام انسان ها وجود دارد اما میزان آن در هر فردی متفاوت است، بعضی انسان ها ضریب هوشی بالایی دارند و عده ای هم ضریب هوشی پایین دارند.

افرادی که هوش بالایی دارند خیلی سریع تر همه چیز را یاد می گیرند و می فهمند و درک مسائل برایشان راحت تر است و راحت تر هم می توانند به موفقیت و اهداف خود برسند.

طبق تحقیقات دانشمندان هوش را به 3 گروه تربیتی، تحصیلی و کاربردی تقسیم کرده اند؛ هوش تربیتی باعث پیشرفت تحصیلی می شود و دانش آموزانی که هوش تربیتی بهتری دارند درس ها را بهتر متوجه می شوند و پیشرفت تحصیلیشان نسبت به دانش آموزان دیگر بیشتر است.

هوش کاربردی به این معنی است که هوش می تواند به طور ارثی به یک فرد برسد و یا حتی محیط زندگی هم در آن تاثیر داشته باشد، محیطی که فرد در آن رشد می کند می تواند در بالا رفتن هوش و یا تقویت آن تاثیر گزار باشد.

درست است که هوش یک عامل ژنتیکی است اما یک سری از عوامل بیرونی هست که می توان به کمک آن ها از دوران کودکی هوش را تقویت کرد و باعث رشد بهتر آن شد.

یکی از این عوامل تغذیه است، تغذیه مناسب می تواند به بالا رفتن ضریب هوشی کمک کند، مصرف انواع مغز ها، زیتون، ماهی، تخم مرغ، شکلات و بسیاری از مواد خوراکی دیگر از زمان کودکی می تواند به بالا رفتن ضریب هوشی کمک کنند.

از عوامل دیگر که باعث بالا رفتن هوش می شود محیط زندگی است، قرار داشتن از زمان کودکی در محیطی آرام و شیوه تربیتی مناسب می تواند باعث تقویت هوش شود و کودکانی که در محیطی آرام و بدون تشویش زندگی می کنند معمولا ضریب هوشی بالاتری دارند.

با بالا رفتن سن ممکن است هوش افت کند و اگر از آن استفاده نشود به مرور زمان تحلیل برود، برای جلوگیری از این اتفاق باید به طور مداوم از هوش استفاده شود و انجم کارهایی مانند حل کردن جدول، کتاب خواندن، حل جدول های سودوکو از پایین آمدن هوش در سنین بالا جلوگیری می کند.

هوش بالا یک نعمت بسیار بزرگ در زندگی هر فردی است و افرادی که ضریب هوشی بالایی دارند باید قدر آن را بدانند و به درستی از آن استفاده کنند، افرادی با ضریب هوشی بالا به راحتی می توانند به تمام اهداف خود برسند و جایگاه بالایی در جامعه داشته باشند.

همچنین خیلی مهم است که آدم هایی با ضریب هوشی بالا از هوش خود در راه درست استفاده کنند و با هوش خود به هم نوعان و جامعه خود خدمت رسانی کنند و قدر این نعمتی که خداوند به آن ها اعطا کرده است را بدانند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده