انشای زیبا در مورد هنر (کلاس دوم و چهارم)

انشا زیبا و خواندنی در مورد هنر و هنرمند برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد هنر
انشا در مورد هنر

هنر یعنی مهارت و تخصص در انجام یک کار و یا یک رشته، هنر در هر فردی متناسب با روحیات او متفاوت است و هر کسی متناسب با روحیات و علایق خود هنر مورد علاقه خود را می آموزد و در آن استاد می شود.

تعریف هنر برای هر کسی متفاوت است و نمی توان هنر را فقط مختص یک کار یا حرفه دانست، یکی هنر را در نقاشی می بیند دیگری در خیاطی می بیند و یا کسی هنر را در انجام کارهای فنی و یا مهندسی می بیند.

هنر در تمام این زمینه ها وجود دارد و هر کسی که توانایی انجام یک کار را به طور حرفه ای  داشته باشد آن کار به عنوان هنر او تلقی می شود، به کسی هم که در هر کدام از این زمینه ها مهارت دارد و حرفه ای است می گویند هنرمند.

کسی که ساز می زند ساز او هنر او است و خودش هم هنرمند در نواختن آن ساز است،  افراد هنرمند در زمینه هایی مانند موسیقی، نقاشی، تئاتر و یا مشابه این ها مانند هنرشان که بسیار ظریف و حساس است خودشان هم روحیات بسیار لطیف و حساسی دارند در واقع آن ها به عنوان یک هنرمند دیگر با هنر خود یکی شده اند.

به طور کلی هنرمندها به دو دسته تبدیل می شوند، هنرمندی که به وسیله هنر خود چیزی را خلق می کند مانند خلق یک قطعه موسیقی و یا خلق یک تابلوی نقاشی و یا یک مجسمه، حتی دانشمندانی هم که چیزی را کشف یا ابداع می کنند در واقع هنرمندانی هستند که به وسیله علم خود که همان هنر آن ها است آن چیز را خلق کرده اند.

دسته دوم هم هنرمندانی هستند که هنر و یا کاری را پرورش می دهند و یا گسترش می دهند، مانند استاد دانشگاهی که علم خود را به شاگردانش آموزش می دهد و هنری را که در درونش است را به علاقه مندان دیگر در  آن زمینه منتقل می کند.

یک مربی ورزشی هم هنرمندی است که هنر خود را که همان حرفه ی ورزشی اش است را به شاگردانش انتقال می دهد و یا یک معلم موسیقی و یا یک معلم نقاشی.

هنر یک چیز ذاتی است که در درون تمام افراد وجود دارد، ما باید از دوران کودکی به دنبال هنر و کاری باشیم که به طور ذاتی و از درون به آن علاقه داشته باشیم و هر کاری را که به آن علاقه داشته باشیم و آن را به طور جدی دنبال کنیم در آن موفق خواهیم شد و تبدیل به هنر ما می شود.

تمام افراد هنرمند عاشق هنر و کارشان هستند و این عشق و علاقه آن ها است که آن ها را به یک هنرمند تبدیل می کند هر کاری اگر با علاقه و اشتیاق انجام شود باعث پشتکار می شود و پشتکار و علاقه باعث ایجاد هنر و در نتیجه هنرمند می شوند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده