انشای زیبا و کوتاه در مورد تولد

انشا زیبا و خواندنی در مورد تولد برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد تولد
انشا در مورد تولد

واژه تولد برای ما انسان ها به معنای به دنیا آمدن و شروع زندگی کردن است، در انسان ها به این گونه است که جنینی در وجود مادرش رشد می کند و تبدیل به یک نوزاد می شود و بعد از 9 ماه پا به این دنیا می گذارد.

انسان ها روزی را که در آن متولد شده اند را هیچگاه از یاد نمی برند و هر سال با تکرار آن تاریخ و آن روز یک سال به سنشان اضافه می شود، این روند آن قدر ادامه پیدا می کند تا زمانی که مرگ آدمی فرا می رسد و از دنیا می رود.

تولد می تواند یک شروع تازه برای هر انسانی باشد،  هر انسانی در روز تولدش متفاوت تر از آدمی است که در سال گذشته بوده است چرا که یک سال بزرگ تر شده است و تجربه اش بیشتر شده است.

خیلی ها روز تولد خود را جشن می گیرند و خوشحالی می کنند و از این که یک سال بزرگ تر شده اند خوشحال اند، عده ای هم در روز تولد خود غمگین و نارحت اند شاید به این دلیل که هر چه سال می گذرد و بزرگ تر می شوند به دوران پیری نزدیک تر می شوند و این برایشان ناراحت کننده است.

تولد فقط برای انسان ها نیست هر موجودی که برای اولین بار پا به این دنیا می گذارد متولد شده است، زمانی که پروانه از پیله خود بیرون می آید زمان تولد او است، گیاه زمانی که سر از خاک بیرون می آورد در واقع متولد می شود و زمان تولد او است.

تولد واژه ای مقدس است، هر انسانی زمانی که متولد می شود پاک و بی گناه است، خداوند از روح خودش بر انسان ها دمیده است به همین دلیل است که انسان ها در زمان تولد معصوم مانند فرشته ها هستند و این که پاک و معصوم بمانند بستگی به خود انسان ها و نحوه زندگیشان در این دنیا دارد.

بهترین و برترین تولد متعلق به انسان ها است، انسان ها از زمان تولد تا زمانی که می میرند و از این دنیا می روند با چالش های بسیار زیادی در این دنیا رو به رو خواهند شد و مسئولیت بسیار سنگینی بر روی دوششان است.

هر انسانی برای انجام یک هدف خاصی پا به این دنیا می گذارد و متولد می شود و اگر عهد و پیمان خود با خداوند را بر روی زمین فراموش نکند و مسئولیت و وظیفه خود را به درستی به انجام برساند مرگ هم برایش مانند یک تولد است و هیچ هراسی از آن نخواهد داشت.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده