انشا در مورد دانایی و هوشیاری کلاس پنجم

انشا زیبا و خواندنی در مورد دانایی و هوشیاری برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره دانایی و هوشیاری
انشا درباره دانایی و هوشیاری

دانایی و هوشیاری هر دو از صفات بسیار خوبی هستند که وجود آن ها در هر انسانی می تواند یک موهبت و ویژگی خیلی خاص باشد که باعث تمایز آن ها از افراد دیگر می شود.

دانایی و هوشیاری همیشه در کنار یکدیگر هستند، افرادی که دانا هستند همیشه هوشیار هم هستند و این دو صفت همیشه باهم در وجود یک شخص وجود دارند.

افرادی که دانا هستند خوب و بد را از هم تشخیص می دهند و همیشه بهترین تصمیم ها را می گیرند و با هوشیاری راه درست را انتخاب می کنند به همین خاطر افراد دانا همیشه موفق تر از افراد نادان هستند.

دانایی به معنی زیرکی، هوشیاری و خردمندی است پس افراد دانا زیرک، هوشیار و دارای خرد هستند، افراد دانا فهم و شعور بسیار زیادی دارند پس با فهم و شعور خود و با زیرکی همیشه عاقلانه ترین کار ها را انجام می دهند.

افراد دانا و هوشیار همیشه با عقل و درایت خود تصمیم می گیرند به همین خاطر هیچگاه کار نادرستی انجام نمی دهند و همیشه با عقل خود بهترین کار را انجام می دهند.

افراد دانا می دانند که مسئولیت تمام کارهایی که انجام می دهند با خودشان است و هیچگاه خوب و بد کارهایشان را گردن دیگران نمی اندازند و همیشه مسئولیت تمام کارهایشان را به عهده می گیرند.

افراد نادان همیشه دچار رنج و آسیب می شوند چرا که همیشه تصمیم هایی غلط می گیرند و هیچگاه نمی توانند راه و مسیر درستی را برای زندگی خود انتخاب کنند و در زندگی همیشه دچار مشکل می شوند.

اما افراد دانا همیشه شاد و خوشحال هستند چرا که می دانند از زندگی چه می خواهند و چه هدفی دارند و همیشه بهترین مسیر را با هوشیاری خود برای رسیدن به هدف ها و آرزو هایشان انتخاب می کنند.

افراد دانا همیشه مورد احترام دیگران هستند چرا که خودشان هم با عقل و درایتشان به تمام آدم ها احترام می گذارند و می دانند که باید با دیگران چه برخوردی داشته باشند چه حرفی را چه موقعی بزنند و چه حرفی را نزنند.

دانایی و هوشیاری گران بهاترین صفت و ویژگی است که خداوند در وجود انسان ها قرار داده است و اگر انسان ها این دانایی و هوشیاری را در خود تقویت کنند و قدر آن را بدانند می توانند به کمک آن بهترین زندگی را برای خود بسازنند و همیشه شاد و خوشبخت باشند، همچنین افراد دانا و هوشیار باید همیشه برای وجود این ویژگی در درونشان شکرگزار خداوند باشند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده