انشا در مورد احترام به بزرگترها برای تمامی پایه ها

انشا زیبا و خواندنی در مورد احترام به بزرگ ترها برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره احترام به بزرگترها
انشا درباره احترام به بزرگترها

احترام به بزرگ ترها یکی از نشان های وجود ادب و شخصیت در هر انسانی است و احترام به بزرگترها از مهم ترین مسائلی است که در دین اسلام به آن تاکید بسیار زیادی شده است.

هر انسانی هر سنی که داشته باشد باید به شخصی که بزرگ تر از آن است احترام بگذارد، بزرگ ترها هم هیچ انتظاری از کوچک ترها ندارند به جز اینکه به آن ها احترام بگذارند و در مقابلشان ادب داشته باشند.

احترام به بزرگ تر در درجه اول شخصیت و ادب خود شخص را می رساند و کسی که به بزرگتر از خودش احترام می گذارد همیشه مورد احترام و تشویق دیگران قرار می گیرد و در مقابل به خودش هم احترام گذاشته می شود.

در درجه دوم احترام گذاشتن به بزرگ ترها به آن ها احساس خوب و خوشایندی می دهد و با این کار کسی که به بزرگترش احترام می گذارد هم خودش حال خوبی خواهد داشت و هم باعث حال خوب آن بزرگ ترها خواهد شد و آن ها احساس خوشحالی خواهند کرد.

خداوند احترام به بزرگ ترها را خیلی مهم و ارزشمند می داند و در تعداد زیادی از آیات قران کریم به ارزش مندی احترام به بزرگ ترها تاکید کرده است، همچنین احادیث بسیار زیادی هم در رابطه با احترام به بزرگ ترها وجود دارد و این نشان دهنده مهم بودن این مساله است.

اگر ما به بزرگ تر ها احترام بگذاریم در مقابل آن ها هم به نظرات و عقاید ما احترام خواهند گذاشت و همچنین افراد کوچک تر از ما هم از ما یاد خواهند گرفت و به ما احترام می گذارند.

احترام باید دو طرفه باشد و در مقابل بزرگ ترها هم باید به کوچک تر احترام بگذارند، به طور کلی احترام باید به گونه ای باشد که همه آدم ها کوچک و بزرگ به یکدیگر احترام بگذارند.

فردی که به دیگران خصوصا به بزرگ ترها احترام نمی گذارد تبدیل به یک آدم بی ادب در جامعه خواهد شد و در مقابل هیچکس هم به او احترام نمی گذارد و هیچکس هم دوستنش نخواهد داشت.

اما کسی که احترام می گذارد و آداب احترام گذاشتن به دیگران را می داند یک فرد محترم و ارزشمند در جامعه خواهد بود و همه آن را دوست خواهند داشت و مورد احترام همه آدم ها است.

در نتیجه کسی که به بزرگ تر هایش احترام می گذارد اول از همه برای خودش ارزش و احترام می خرد و همه به او احترام می گذارند و هر کسی هر جور رفتار کند آن رفتار به خودش بر می گردد، کسی که احترام بگذارد در مقابل به او احترام خواهند گذاشت و کسی که بی احترامی کند خودش هم تبدیل به آدمی خواهد شد که هیچکس به او احترام نمی گذارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده